Informasjonsgiver kreditt


KAN Finans lanserer kurset «Informasjonsgiver kreditt». Kurset gir en grunnleggende kredittkompetanse til medarbeidere som gir informasjon om kreditt. 


Vi har tatt en prat med daglig leder Kristine Rønneberg om kurset: 


Hva er formålet med kurset? 

Dette kurset har lenge stått på ønskelisten til kundene våre. Vårt mål er å styrke kompetansen hos ansatte i bank og finans – fordi det gir bedre kundeopplevelser. Vi er overbevist om at dette kurset bidrar til det på flere måter. 


Kundene henvender seg ofte til bankens kunde- og supportavdeling med spørsmål om kreditt. Som førstelinjen for kunden, er det helt avgjørende at de er trygge og kompetente. Kurset øker kredittkompetansen hos medarbeidere og gjør dem godt rustet til å svare på spørsmål om kjøps- og låneprosessen, ulike produkter, rente, BSU og andre temaer kundene ofte tar kontakt om. Med økt faglig trygghet blir det lettere å gi god informasjon og stille de riktige spørsmålene – noe som også bidrar til bedre flyt mellom kundesenter og rådgivere. 


I tillegg handler kurset om å anerkjenne den viktige jobben medarbeidere i kundesenteret gjør. For mange er stillingen i kundesenteret et springbrett videre i karrieren i selskapet– og dette kurset kan være en fin introduksjon til videre autorisasjon innen kreditt. 


Kurset skal også være egnet for ansatte i private banking, administrasjon og andre roller. På hvilken måte? 

Kreditt er – og vil alltid være – en kjerneoppgave i bankenes virksomhet. Derfor er det verdifullt for alle roller å ha en grunnleggende forståelse av hvordan kreditt fungerer, og hva rådgiverne jobber med til daglig. 


Private banking–rådgivere er ofte kundens viktigste kontaktpunkt i banken. Da er det en stor fordel å forstå kreditt, både for å kunne veilede kunden bedre og for å sikre en god samhandling med kredittrådgiverne. Det skaper trygghet – og en bedre kundeopplevelse. 


Hvordan gjennomføres kurset? 

Det er et digitalt kurs som gjennomføres i KAN Akademiet. Kurset består av e-læringer, caser og oppgaver. Kunnskapen blir dokumentert gjennom en avsluttende test, der kandidaten må ha minst 70% riktige svar for å bestå. Kandidaten får et diplom som dokumenterer gjennomført og bestått kurs. 


Hva kan du si om forventet tidsbruk? 

Estimert tidsbruk er ca. 1 uke. Tidsestimatet tar utgangspunkt i en ansatt som gjennomfører kurset ved siden av full jobb og jobber i snitt 5-8 timer pr. uke. 


Oppsummert informasjon om kurset får du ved å klikke her, eller ta kontakt på  post@kanfinans.no dersom du ønsker mer informasjon.


ANDRE NYHETER

By Nina Helen Klausen February 27, 2025
Sommeren 2024 flyttet KAN Finans inn i nye lokaler og iverksatte prosessen med å bli Miljøfyrtårnsertifisert. Selv om KAN Finans er et lite selskap og ikke er omfattet av lovverk som f.eks. åpenhetsloven, ønsker vi å ta selskapets miljøpåvirkning på alvor. Den overordnede miljøpolicyen til selskapet er derfor at «KAN Finans skal bidra positivt til miljøet der vi kan, og ikke bare der vi må». 22. januar 2025 ble KAN Finans sertifisert som Miljøfyrtårn. Lenke til rapportering, sertifikat og miljøpolicy finner dere her.
By Nina Helen Klausen December 18, 2024
Dato for webinarer våren 2025 er satt, og du finner fullstendig oversikt ved å klikke her . Hvert semester tilbyr vi live-webinarer tilpasset våre kunders behov. I oversikten finner du de faste emnene og datoene vi har dette semesteret, men vi holder også mange skreddersydde fagdager og webinarer. Finner du ikke webinaret i det emnet dere ønsker? Eller passer tidspunktet dårlig? Ta kontakt med oss på post@kanfinans.no så finner vi helt sikkert en løsning.
By Nina Helen Klausen August 20, 2024
KAN Finans har lansert et digitalt fordypningskurs i pensjon. Kurset gir deltakerne en grundig innføring i pensjonspyramidens elementer. Hovedfokuset er på «det gode pensjonsmøtet», og de typiske problemstillingene rådgivere møter i samtaler med pensjonskunder. Målet er å gjøre rådgivere bedre rustet til å formidle pensjon på en enkel og forståelig måte, slik at kundens behov for pensjonsrådgivning ivaretas på best mulig måte. Kurset kan gjennomføres som et tradisjonelt læringsløp eller kombineres med salg- og rådgivningstrening. Det inkluderer både en innledende kartleggingstest og en avsluttende prøve, samt personlig tilbakemelding på oppgaver underveis. Med en praktisk tilnærming til fagstoffet sikrer kurset en dypere forståelse og styrket kompetanse hos deltakerne. Kurset er ideelt for pensjonsrådgivere, fagansvarlige, bredderådgivere med en særlig interesse for pensjon, samt rådgivere som ønsker å oppdatere og forbedre sin kompetanse innen pensjonsområdet, spesielt med tanke på kundemøter. Les mer om kurset ved å klikke her , eller ta kontakt på post@kanfinans.no for mer informasjon.
VIS FLERE