Oppstartswebinar for ledere


Slik hjelper du medarbeidere å lykkes i læringsløpet!


Kompetente medarbeidere leverer resultater og en kundetilfredshet du kan glede deg over. Men det skjer ikke av seg selv. Ledere er en viktig premissgiver for læring og fremgang, og det er mye ledere kan og bør gjøre ved å legge til rette og følge opp.

 

Vi henvender oss til ledere som har medarbeidere som skal igjennom et læringsløp, med utgangspunkt i hva lederen kan gjøre for å støtte medarbeideren i dennes utvikling.


I oppstartswebinaret vil du lære: 

  • Hvordan læringsløp i KAN Akademiet er bygget opp: pedagogikk, emner, struktur og studieteknikk 
  • Hvordan du kan bruke læringsportalen KAN Akademiet som leder for å
  • følge fremdrift
  • tolke dataene
  • sende meldinger og varsling


Dato

Fredag 23. januar 2026 kl. 08:30 - 09:15.


Praktisk informasjon

Oppstartswebinaret er gratis for ledere av kandidater i TÅRN-løpet. Webinaret gjennomføres på Teams.


Ta kontakt for påmelding eller mer informasjon på post@kanfinans.no 


Ønsker du mer?

I løpet av første kvartal 2026 inviterer vi til en fagdag for ledere med kandidater i læringsløp. Denne dagen vil ha fokus på hvordan ledere kan støtte den enkeltes utvikling gjennom motivasjon, tilbakemeldinger og praktisk tilrettelegging for læring.

Mer informasjon om fagdagen kommer.

ANDRE NYHETER

By Nina Helen Klausen December 11, 2025
KAN Finans arrangerer trening til de praktiske prøvene innen: Skade- og personforsikring næring Sparing og investering Samlingene gjennomføres over to dager, der dag 1 vil vies til behovsavdekking, mens dag 2 har mer fokus på løsningspresentasjon. Treningsformatet består av en praktisk prøve med rollespill, fordelt på to møter. Kandidatene får trene i situasjoner som ligger så tett opp mot praktisk prøve som mulig. På samlingen går vi gjennom vurderingskriteriene, tydeliggjør forventningene og gir veiledning i hensiktsmessig struktur og gjennomføring. Kandidatene får konkrete tips og teknikker som de kan ta med seg i den videre treningen. Målet er at kandidaten skal bli trygg på gjennomføring av praktisk prøve. Datoer og frister Skade- og personforsikring næring: 10. februar 2026 kl. 09 - 17 11. februar 2026 kl. 08 - 16 Påmeldingsfrist 15. januar 2026. Sparing og investering: 10. mars 2026 kl. 09 - 17 11. mars 2026 kl. 08 - 16 Påmeldingsfrist 13. februar 2026. Kursavgift 12 000 kroner per kandidat. Praktisk informasjon Treningen finner sted på SIXA i Oslo sentrum, og inkluderer kaffe/te og lunsj begge dager. Eventuell overnatting ordnes selv, og er ikke inkludert i prisen. Ta kontakt for påmelding eller mer informasjon på post@kanfinans.no Begrenset antall plasser – påmelding er bindende.
By Nina+Helen Klausen December 3, 2025
Dato for vårens webinarer er klare! Se hele oversikten ved å klikke her . Hvert semester tilbyr vi live-webinarer som følger FinAut sin fagplan, og dekker temaer vi vet mange kandidater ønsker mer opplæring i. Oversikten inneholder våre faste emner og tilhørende datoer for dette semesteret. I tillegg gjennomfører vi også mange skreddersydde fagdager og webinarer. Finner du ikke et webinar som dekker ønsket fagområde? Eller passer tidspunktet dårlig? Send oss en e-post på post@kanfinans.no så finner vi en løsning sammen.
By Nina Helen Klausen May 6, 2025
KAN Finans lanserer kurset «Informasjonsgiver kreditt». Kurset gir en grunnleggende kredittkompetanse til medarbeidere som gir informasjon om kreditt. Vi har tatt en prat med daglig leder Kristine Rønneberg om kurset: Hva er formålet med kurset? Dette kurset har lenge stått på ønskelisten til kundene våre. Vårt mål er å styrke kompetansen hos ansatte i bank og finans – fordi det gir bedre kundeopplevelser. Vi er overbevist om at dette kurset bidrar til det på flere måter. Kundene henvender seg ofte til bankens kunde- og supportavdeling med spørsmål om kreditt. Som førstelinjen for kunden, er det helt avgjørende at de er trygge og kompetente. Kurset øker kredittkompetansen hos medarbeidere og gjør dem godt rustet til å svare på spørsmål om kjøps- og låneprosessen, ulike produkter, rente, BSU og andre temaer kundene ofte tar kontakt om. Med økt faglig trygghet blir det lettere å gi god informasjon og stille de riktige spørsmålene – noe som også bidrar til bedre flyt mellom kundesenter og rådgivere. I tillegg handler kurset om å anerkjenne den viktige jobben medarbeidere i kundesenteret gjør. For mange er stillingen i kundesenteret et springbrett videre i karrieren i selskapet– og dette kurset kan være en fin introduksjon til videre autorisasjon innen kreditt. Kurset skal også være egnet for ansatte i private banking, administrasjon og andre roller. På hvilken måte? Kreditt er – og vil alltid være – en kjerneoppgave i bankenes virksomhet. Derfor er det verdifullt for alle roller å ha en grunnleggende forståelse av hvordan kreditt fungerer, og hva rådgiverne jobber med til daglig. Private banking–rådgivere er ofte kundens viktigste kontaktpunkt i banken. Da er det en stor fordel å forstå kreditt, både for å kunne veilede kunden bedre og for å sikre en god samhandling med kredittrådgiverne. Det skaper trygghet – og en bedre kundeopplevelse. Hvordan gjennomføres kurset? Det er et digitalt kurs som gjennomføres i KAN Akademiet. Kurset består av e-læringer, caser og oppgaver. Kunnskapen blir dokumentert gjennom en avsluttende test, der kandidaten må ha minst 70% riktige svar for å bestå. Kandidaten får et diplom som dokumenterer gjennomført og bestått kurs. Hva kan du si om forventet tidsbruk? Estimert tidsbruk er ca. 1 uke. Tidsestimatet tar utgangspunkt i en ansatt som gjennomfører kurset ved siden av full jobb og jobber i snitt 5-8 timer pr. uke. Oppsummert informasjon om kurset får du ved å klikke her , eller ta kontakt på post@kanfinans.no dersom du ønsker mer informasjon.
VIS FLERE